Liberalerna Uddevalla: Står upp för våra vallöften

Söndag 23 april 2023

Insändare – Bohusläningen:
  • Inför valet 2018 gick Uddevallapartiet (UP) till val på att bevara Bodelehusen. Vi vet alla hur det gick, det sista Bodelehuset revs i december 2018 när UP satt i majoritet, menar signaturen.

Replik på ”Fylla hela Forshälladalen med vindkraftverk?”.

Uddevallapartiet (UP) har delvis rätt i sin insändarreplik. Liberalerna i Uddevalla har inte varit tillräckligt tydliga med vår politik eller vår vilja. Det är en av de slutsatser i vår valanalys som Uddevallapartiet verkar ha skummat igenom. Men att dra slutsatsen att vi saknar politik, politisk vilja, framtidsanda med mera, ja, då har man knappast hängt med i kommunpolitiken. Vi står upp för våra vallöften, vilket man knappast kan beskylla UP för. Inför valet 2018 gick UP till val på att bevara Bodelehusen. Vi vet alla hur det gick, det sista Bodelehuset revs i december 2018 när UP satt i majoritet. Inför valet 2022 var hundrastgårdar en stor valfråga för UP. I mars 2023 yrkade UP:s representant i samhällsbyggnadsnämnden på avslag till ett medborgarförslag som gällde hundrastgård.

Ni som röstade på UP för att de sa nej till Ljungskileskolan, känner ni er nöjda nu när UP går vidare med skolbygget? Att kalla det för två skolor i stället för en är bara ett spel för galleriet så att UP kan säga att de fått sin vilja igenom. För att inte tala om ”Kinaavtalet”. Nej, det enda man kan vara säker på när det gäller UP:s politik är att de sätter sina företrädares ekonomiska intressen först. Sakpolitiken kommer i andra hand. Sist men inte minst, påståendet om samarbetsmöten med Socialdemokraterna är direkt felaktigt.

Liberalerna Uddevalla