Du som ung kan vara med och påverka i ungdomsfullmäktige

Liberalerna Uddevalla har inget ungdomsförbund och inte heller någon representant i ungdomsfullmäktige, menar debattören.

Onsdag 23 augusti 2023

Många ungdomar är väldigt engagerade i politiska frågor men få är medlemmar i ett politiskt parti. Detta är ett problem över alla partigränser och leder till att kommunfullmäktiges ledamöter får allt högre medelålder. För att få en bredare diskussion med olika synsätt så behövs mångfald, även när det gäller äldre mot yngre.

Just nu kan man anmäla intresse för att vara med i ungdomsfullmäktige i Uddevalla, processen pågår till den 21 september. Liberalerna Uddevalla har inget ungdomsförbund och inte heller någon representant i ungdomsfullmäktige. Om du eller någon du känner har liberala värderingar och är intresserad av att påverka kommunens beslut så har du här en ypperlig möjlighet. Bli medlem i Liberalernas ungdomsförbund LUF och hör sedan av dig till uddevalla@liberalerna.se och berätta lite om dig själv, så kanske du kan bli ledamot i ungdomsfullmäktige och vara med och påverka.

Maria Johansson

Gruppledare Liberalerna Uddevalla